پوست

تزریق چربی چیست؟

  • تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پرکردن صورت و یا از بین بردن چین و چروک صورت است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت‌هایی مانند ران، پهلو و یا سینه برداشته می‌شود. چربی برداشته شده به نقاط مطلوب که قصد پرکردن و زیباکردن آن ناحیه را داریم تزریق می‌شود. این درمان از سه مرحله تشکیل می‌شود. گام اول لیپوساکشن ملایم برخی از چربی‌ها اضافه است. در مرحله دوم سلول‌های چربی جداسازی و پاک‌سازی می‌شوند. در نهایت در مرحله سوم تزریق سلول‌های چربی به مناطق هدف انجام می‌شود. یکی از مزایای این درمان نیز برداشتن چربی از بدن خود فرد است. برداشتن چربی از بدن خود فرد منجر می‌شود که بدن واکنش آلرژیک نسبت به چربی اضافه شده از خود نشان ندهد. در نتیجه تزریق چربی معایب سایر روش‌ها که منجر به عفونت در بدن می‌شوند را ندارد.

 
چه کسانی می‌توانند تزریق چربی انجام دهند؟
  • تزریق چربی می‌تواند چین و چروک‌های به وجود آمده روی صورت به علت افزایش سن را درمان کند. همچنین این روش برای درمان خطوط لبخند، خطوط اطراف دهان، گودی زیر چشم و موارد دیگر نیز به کار می‌رود. این درمان برای پرکردن لپ‌هایی که حجم خود را از دست داده‌اند نیز به کار می‌رود. افرادی که از داشتن موارد فوق بر چهره خود ناراحت هستند و به دنبال روشی به منظور زیباتر کردن خود هستند، می‌توانند تزریق چربی را انجام دهند.

 
افراد مناسب جهت انجام تزریق چربی:
  • به طور کلی کاندیدای تزریق چربی بزرگسالانی هستند که قصد از بین بردن چین و چروک، خطوط خنده و یا حتی از بین بردن افسردگی از ظاهر خود را دارند. همچنین افرادی که به دنبال راهی برای پر کردن حجم لپ‌های خود هستند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای افراد در سنین جوانی در شرایط خاصی انجام می‌شود. تشخیص موارد تزریق چربی در نوجوانان و جوانان بر عهده پزشک متخصص پوست و مو است. انتقال چربی همچنین در بیماران مبتلا به لیپوآتروفی، که از دست دادن چربی در چهره است نیز انجام می‌شود. تزریق چربی منجر به پر کردن مناطق خالی شده و چهره را جوان‌تر می‌کند. افرادی که هیچکدام از موارد بالا را ندارند و قصد انجام این درمان را دارند باید با پزشک خود مشورت کنند.
  • مهم‌ترین مزیت این روش این است که محدودیتی مرتبط با آلرژی وجود ندارد. با این حال در جلسه اول، تمام سابقه‌های پزشکی و عادات خود را نظیر سیگار کشیدن و استفاده از نوشابه، قرص‌های ضدبارداری یا مکمل‌ها را به پزشک خود مطرح کنید. پزشک تشخصیص می‌دهد که شما مورد مناسبی برای روش فوق هستید یا خیر.

 
چه مناطقی از بدن می‌تواند تحت درمان توسط تزریق چربی قرار بگیرد؟
  • مناطقی از چهره که می‌تواند با تزریق چربی بهبود یابد عبارتند از چین و چروک پیشانی یا بین ابروها و گودی زیر چشم. این روش همچنین می‌تواند در اطراف بینی، ناحیه بین لب بالا و پایین و فک نیز مورد استفاده قرار گیرد. در واقع انتقال چربی می‌تواند با تزریق چربی زخم‌ها و یا نواحی توخالی و هر جایی که در چهره و گردن وجود دارد و نیاز به اصلاح دارد را درمان کند.
    برخی از این نواحی تنها با یک بار درمان اصلاح می‌شوند. در حالیکه نواحی نیز وجود دارند که برای اصلاح به بیش از یک بار تزریق نیاز دارند.

 
آماده شدن جهت انجام تزریق چربی:
  • تزریق چربی به تنهایی و معمولاْ با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برخی پزشکان ممکن است برای بیمارانی که نگران هستند از آرامبخش استفاده کنند. اما معمولا آرامبخش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  • این درمان معمولاْ در کلینیک پوست و مو و به صورت سرپایی انجام می‌شود. شما باید دو هفته قبل از فرایند انتقال چربی از مصرف قرص‌هایی مانند ایبوپروفن جلوگیری کنید. از آنجایی که واکنش آلرژیک نسبت به سلول‌های چربی وجود ندارد، نیازی به آزمایش آلرژی قبل از درمان نیست.

 
مزایای تزریق چربی:
  • تزریق چربی چند مزیت اصلی دارد. علاوه بر اصلاح موارد به وجود آمده به علت افزایش سن، ماده استفاده شده به عنوان پر کننده طبیعی است. مواد استفاده شده از حیوان و یا مواد مصنوعی دیگر نیست. علاوه بر این چربی برداشته شده می‌تواند برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. چربی می‌تواند برای درمان بسیاری از نقص‌های صورت از جمله زخم و افسردگی در پوست را درمان کند. از همه مهمتر نتایج درمان با این روش نسبت به سایر روش‌های زیبایی از ماندگاری بیشتری برخوردار است. همچنین این روش ایمن است. هیچگونه واکنش آلرژیک به علت تزریق وجود ندارد. زیرا چربی از بدن خود شما برداشته شده و به ناحیه دیگر در بدن خودتان افزوده می‌شود.

 
چربی از چه نقاطی از بدن برداشته می‌شود؟
  • در واقع با این درمان دو هدف همزمان دنبال می‌شود. در این روش چربی از نقاطی از بدن که دارای چربی اضافه است برداشته می‌شود که ممکن است به تناسب اندام نیز کمک کند. 

 
مدت زمان ماندگاری نتایج چقدر است؟
  • مدت زمان مشخصی برای میزان ماندگاری نتایج تزریق وجود ندارد. مدت زمان ماندگاری نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد. با گذشت چندین ماه و یا چند سال، قسمتی از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود. با پیشرفت تکنولوژی امروزه از روش‌هایی  استفاده می‌شود که مدت زمان ماندگاری نتایج این روش را افزایش می‌دهد.

 
هزینه‌های تزریق چربی در بیمارستانها و مراکز درمانی مشهد:
  • هزینه‌های تزریق چربی  در مراکز درمانی مشهد بسته به نوع بیمارستان حدود ۴۰۰ دلار متغیر میباشد
  • برای اطلاع از هزینه‌های دقیق این خدمت در هر بیمارستان به صفحه بیمارستان مورد نظر مراجعه نمایید.

مراکز درمانی که این خدمت را ارائه می دهند :

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

اطلاع از آخرین اخبار درباره حوزه گردشگری سلامت