فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در آسیب‌های ورزشی

  • فیزیوتراپی ورزشی یک شاخه تخصصی از رشته گسترده فیزیوتراپی است که تنها بر روی بررسی، تشخیص و درمان بیمارهایی تمرکز دارد که جراحت‌ها و مشکلاتشان به خاطر فعالیت‌های ورزشی یا در اثر آن به وجود آمده است. به عبارت دیگر، یک فیزیوتراپیست ورزشی می‌تواند در مواردی که فرد هنگام یک بازی ورزشی یا انجام فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن، وزنه‌برداری، شنا، بسکتبال و غیره مجروح شده، به بهبودی او کمک کند.

 
تفاوت کلیدی بین فیزیوتراپی و فیزیوتراپی ورزشی
  • هدف فیزیوترایپست‌های سنتی خودکفایی دوباره بیمار است، یا حداقل اینکه قدرت، عملکرد و دامنه حرکتی بیمار افزایش پیدا کند. اما، بازتوانی پس از یک جراحت ورزشی اغلب به روش متفاوتی نیاز دارد. ورزشکاران عموماْ بیشتر به بدنشان نیاز دارند و غالبا خیلی بیشتر از آنچه در فعالیت‌های روزانه نیاز است، به عضلات و مفاصل‌شان فشار می‌آورند. برای مثال بیماری آرنج ورزشکاران (Tennis Elbow)، آسیب شایعی است که کلینیک‌های فیزیوتراپی ورزشی با آن آشنا هستند و می‌دانند که بهترین روش‌های توانبخشی برای این نوع جراحات که به خاطر تکرار حرکات به وجود می‌آیند، کدامند.

 
فواید فیزیوتراپی ورزشی
  • اگر هنگام بازی یک مسابقه ورزشی یا انجام فعالیت‌های ورزشی مجروح شده‌اید، برایتان مهم است که بتوانید توانایی‌های عملکردی قبلی را بازگردانید. استفاده از خدمات یک کلینیک فیزیوتراپی ورزشی می‌تواند چندین مزیت کلیدی داشته باشد، مانند:
    1. کاهش درد: یک فیزیوتراپیست ورزشی با تجربه می‌تواند با استفاده از درمان‌های خاصی مانند الکتروتراپی، ماساژ و تمرین‌های تحرک مفاصل، روند کاهش درد را تسریع کند.
    2. کنترل رشد بافتهای اثر زخم: بدن در حین ترمیم ناحیه مجروح، بافت‌های اثر زخم را شکل می‌دهد. اگر این بافت‌ها به طور مناسبی شکل نگیرند یا در جای نامناسبی رشد کنند، ممکن است روند افزایش دامنه حرکتی کُند شود. کار کردن با یک فیزیوتراپیست ورزشی بلافاصله بعد از جراحت می‌تواند موجب شود که نتایج بهتری بگیرید، زیرا آنها می‌توانند در بسیاری موارد به رشد این بافت‌ها جهت‌دهی کنند.
    3. تسریع روند بهبود: فیزیوتراپیست می‌تواند دوره ریکاوری را برای شما کوتاهتر کند. آنها می‌توانند تمرین‌های خاصی را آموزش دهند که هدف‌شان افزایش دامنه حرکتی و قوی کردن ماهیچه‌ها، مفاصل یا رباط‌هایی است که آسیب دیده‌اند.
    4. کمک به جلوگیری از آسیب بیشتر: در نهایت فیزیوتراپیست ورزشی به شما خواهد گفت که چه زمانی برای بازگشت به ورزشی که انتخاب کرده‌اید، آماده خواهید شد.

 
هزینه‌های فیزیوتراپی ورزشی در بیمارستانها و مراکز درمانی مشهد:
    • هزینه‌های فیزیوتراپی ورزشی در مراکز درمانی مشهد بسته به نوع بیمارستان حدود ۳۰۰ دلار متغیر می‌باشد.
    • برای اطلاع از هزینه‌های دقیق این خدمت در هر بیمارستان به صفحه بیمارستان مورد نظر مراجعه نمایید.

مراکز درمانی که این خدمت را ارائه می دهند :

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

اطلاع از آخرین اخبار درباره حوزه گردشگری سلامت