جراحی ارتوپدی

عمل جراحی مینیسک با آرتروسکوپی چیست ؟

  • منیسک‌ها مفصل زانو را در تمام دامنه حرکتی پایدار نگاه می‌دارند و نقش فعالی در محدودیت چرخشی خارجی و داخلی مفصل زانو و نیز خم و باز شدن زانو دارند. نقش دیگری که مینیسک‌ها دارند جذب‌کننده شوک میان استخوان درشت نی و استخوان ران با افزایش سطح تماس تحمل وزن عمل می‌باشد. علاوه بر آن مینیسک در لغزنده کردن مفصل زانو ایفای نقش می‌نماید.

 
پارگی و آسیب دیدگی منیسک زانو چیست؟
  • مشخصه بارز پارگی منیسک زانو، پاره شدن بافت غضروفی است که درسمت داخلی زانو قرار گرفته است. اغلب این پارگی با درد داخل زانو همراه است. این اتفاق معمولاْ برای بسیاری از ورزشکاران اتفاق می‌افتد، گرچه ورزش‌های دارای برخورد در معرض خطر بیشتری می‌باشند. علاوه بر آن آسیب‌های مینیسک داخلی از آسیبب‌های مینیسک خارجی شیوع بیشتری دارند. گاهی پارگی منیسک داخلی همزمان با دیگر آسیب‌های زانو مانند پارگی رباط‌های صلیبی، رباط‌های جانبی یا مینیسک خارجی می‌باشد.
  • در حالت عادی مینیسک دارای سطحی بسیار صاف و صیقلی است و این مشخصه باعث حرکت آسان استخوان ران بر روی درشت نی می‌شود. از دلایل پارگی یا آسیب مینسک می‌توان به تحمل وزن بیش از حد یا وارد شدن نیروهای چرخشی اشاره نمود به طوری که مینسک سطح صاف و صیقلی خود را از دست می‌دهد. به چنین پدیده‌ای پارگی منیسک داخلی اطلاق می‌شود.

 
آرتروسکوپی چیست؟
  • آرتروسکوپی به جراح اجازه می‌دهد که داخل زانو را دیده و تشخیص دهد که مشکل زانو تا چه حد جدی است، عمل جراحی زانو را برنامه‌ریزی کرده، عارضه زانو را ببیند و درمان کند. آرتروسکوپی برای درمان آسیب‌دیدگی‌های مینیسک و رباط، مشکلات ناشی از ساییدگی و پارگی، آسیب دیدگی‌های مفصل و مشکلات و عارضه‌های کشکک زانو به کار می‌رود.
  • آرتروسکوپی زانو یکی از متداول‌ترین جراحی‌هایی است که برای تشخیص و درمان آسیب‌دیدگی‌های زانو به کار برده می‌شود. این جراحی به وسیله ابزاری به نام آرتروسکوپ انجام می‌شود. با این که اغلب مفصل زانو به وسیله این ابزار دیده و جراحی می‌شود اما مفاصل دیگر مانند شانه‌ها، آرنج، مچ پا، ران و مچ دست نیز می‌تواند به وسیله این ابزار معاینه و درمان شود.

 
هزینه‌های مینیسک با آرتروسکوپی در بیمارستانها و مراکز درمانی مشهد:
  • هزینه‌های مینیسک با آرتروسکوپی در مراکز درمانی مشهد بسته به نوع بیمارستان از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار متغیر میباشد.
  • برای اطلاع از هزینه‌های دقیق این خدمت در هر بیمارستان به صفحه بیمارستان مورد نظر مراجعه نمایید.

مراکز درمانی که این خدمت را ارائه می دهند :

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

اطلاع از آخرین اخبار درباره حوزه گردشگری سلامت