فیوژن خلفی ستون فقرات گردن

جراحی مغز و اعصاب

فیوژن خلفی ستون فقرات گردن چیست ؟

  • عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات یک پروسه درمانی است که طی آن یک استخوان یا ماده ای شبیه استخوان در فضای بین مهره ای ستون فقرات جوش داده می شود تا در نهایت ستون فقرات تبدیل به یک استخوان بزرگ سفت گردد. هدف از این عمل بهبود ثبات در ستون فقرات و اصلاح نواقص آن برای رفع درد می باشد. عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات، به دلیل اینکه محل برش جراحی در پشت بدن می باشد، خلفی نامیده می شود.
  • عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، نوعی عمل جراحی برای تثبیت پایداری ستون فقرات می باشد. در طی این عمل، دو یا چند مهره بطور همیشگی به هم جوش داده می شوند و درنتیجه هیچ فاصله ای بین آن ها باقی نمی ماند. در نتیجه از بافت استخوانی برای پر کردن فضای بین مهره ای استفاده می شود. عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، برای بهبود فشار بر روی اعصاب نخاعی تحریک شده انجام می شود و پس از عمل می توان مطمئن شد که این علائم دیگر برنمی گردد. فشار بر روی اعصاب نخاعی می تواند موجب علائمی نظیر کمردرد، پا درد، ضعف عضلانی، بی حسی و نیز اختلال در تعادل گردد.

  • دو نوع عمل جراحی فیوژن مهره های گردن انجام می شود :

    فیوژن قدامی : این جراحی در ناحیه قدامی گردن انجام می شود .
    فیوژن خلفی : این جراحی با ایجاد برش در ناحیه خلفی گردن انجام می گیرد .


 
فیوژن یا اتصال خلفی مهره های ستون فقرات
  • اگر شما دیسک گردن دارید، ممکن است دردی را احساس کنید که در طول بازو و دستتان منتشر می‌شود. همچنین احساس درد در ناحیه شانه یا گردن هنگام چرخش سر و خم شدن گردن را خواهید داشت. گاهی اوقات ممکن است اسپاسم (گرفتگی) عضلانی داشته باشید (به این معنا که عضلات غیر قابل کنترل می‌شوند). گاهی اوقات درد ناخوشایند و سوزش در بازوی شما وجود دارد. همچنین ممکن است ضعف عضلانی در عضلات دو سر و سه سر و همچنین در پروسه هند گریپ (گرفتن وسایل) داشته باشید.

 
عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات در موارد زیر توصیه می گردد:
  • دفورمیتی یا نقص ستون فقرات
  • اصلاح نقایص ستون فقرات نظیر اسکولیوز یا انحراف در ستون فقرات
  • ضعف یا ناپایداری ستون فقرات
  • آرتریت یا التهاب مفصلی شدید می تواند موجب حرکات زیاد و یا غیرطبیعی مهره های ستون فقرات گردد. در این موارد، عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات برای تثبیت پایداری ستون فقرات کاربرد دارد.
  • دیسک بین مهره ای بیرون زده: با عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، می توان دیسک بیرون زده را عمل کرد و پایداری ستون فقرات را برقرار کرد.

 
هزینه های فیوژن خلفی ستون فقرات گردن در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشهد:
    • هزینه های فیوژن خلفی ستون فقرات گردن در مراکز درمانی مشهد بسته به نوع بیمارستان حدود 4500 دلار متغیر می باشد.
    • برای اطلاع از هزینه های دقیق این خدمت در هر بیمارستان به صفحه بیمارستان مورد نظر مراجعه نمایید. 

مراکز درمانی که این خدمت را ارائه می دهند :

بیمارستان موسی بن جعفر

برای اطلاعات بیشتر بر روی اسم بیمارستان کلیک کنید .

بیمارستان مهر

برای اطلاعات بیشتر بر روی اسم بیمارستان کلیک کنید .

بیمارستان آریا

برای اطلاعات بیشتر بر روی اسم بیمارستان کلیک کنید .

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

اطلاع از آخرین اخبار درباره حوزه گردشگری سلامت

    نویسنده

    مهندس ایمان سعادتمند